We mochten aan de slag met een nieuwe stijl voor Lente Verzekeringen & Risicobeheer. Van een brand new logo tot een bijpassende Look&Feel. Nice! We stroopten de mouwen op en vlogen van start.
Kleuren
Bij de naam ‘Lente’ denk je natuurlijk aan het seizoen: daar gingen we verder mee aan de slag. Seizoenen en dagen gaan van licht naar donker. We lieten dit terugkomen in de middelen door te kiezen voor frisse kleuren die van licht naar donker gaan: van dag naar nacht en van seizoen naar seizoen.
Logo
We wilden het logo een vriendelijke uitstraling geven. Daarom kozen we voor een goed leesbare letter met ronde vormen. We gebruikten de warme, lichte kleuren om de nadruk op het seizoen te leggen. Tegelijkertijd geven deze het merk een positieve en betrouwbare uitstraling.
Met het &-teken in ‘Lente’ leggen we op een speelse manier de focus op de 2 activiteiten van het bedrijf: verzekeringen én risicobeheer.
Beeldmerk
De zon is het beeldmerk in deze stijl. In het midden is de vorm van een schild te zien. Dit schild staat voor ‘zekerheid’. Het beeldmerk kan afzonderlijk worden ingezet als watermerk op belangrijke documenten.
Look&Feel
Het concept ‘dag en nacht’ komt naast het logo ook terug in de Look&Feel. De voorkant van de drukwerkmiddelen is daarom licht en de achterkant donker.
Op het visitekaartje laten we de naam van André groot in het midden terugkomen. Dit is een knipoog naar de manier waarop het logo is opgebouwd. Het zonnetje op het visitekaartje heeft een spot-UV laag gekregen om het stralen van de zon extra kracht bij te zetten. Naast het logo gebruiken we het beeldmerk op printmiddelen als watermerk.
Content
We verzorgden ook de content voor de website van Lente Verzekeringen & Risicobeheer. We gingen voor kort en krachtig: André wil klanten immers ontzorgen. Het vakgebied is zíjn specialiteit en de webteksten dienen daarom enkel als online visitekaartje. André regelt de rest! Wel zo klantvriendelijk 😉



